keskiviikkona, kesäkuuta 29, 2005

Hurja huhu

Sport hieroo kauppoja Aaltopuiston saunasta

Vaasan kaupunginhallitus
päätti myrskyisän kokouksen jälkeen Hockey Team Vaasan Sport Oy: erityiskohtelusta. Syksyllä valtuustolle tulevan esityksen mukaan Sportin 63 466 euron velka kuitataan lisämäärärahalla ja toisen, 16 000 euron velan takaisinmaksusta luovutaan kokonaan.

Tänään lähes jokainen vastaantulija otti puheeksi Sportin. Ja heitä oli paljon. Kaikki yhtä lukuun ottamatta olivat sitä mieltä, että kaikkia vaasalaisia urheiluseuroja on kohdeltava samalla tavalla. Moni pyysi että ottaisin asian puheeksi vaasalaisia-blogissa. En lämmennyt erityisesti ajatukselle, koska asia tulee ajankohtaiseksi uudelleen syksyllä ja keskustelun avaus johtaisi vain hedelmättömään eipäs-juupas väittelyyn.

Sitten tapahtui jotain odottamatonta. Tuttu vaasalainen huitoi kadun toiselta puolelta sen näköisenä, että nyt on tosi kysymyksessä. Kun kävelin kadun ylitse kysyi tuttu vaasalainen Sportista. Kerroin mielipiteeni, jonka jälkeen seurasi paukku.

Sport ja Aaltopuiston sauna
-Ookko kuullu, että Sport hieroo kauppoja Aaltopuiston entisestä yleissaunasta. Sauna on nykyään Vaasan Osuuspankin omaisuutta ja tilaa saunassa on vähintään 150 neliötä plus runsaasti varastotilaa.

Tuttu vaasalainen oli todella tuohtunut.

-Saunassa on iso eteisaula, takkahuone, pesuhuone, suuri löylyhuone ja sen lisäksi pesutupa, jossa uusi pesukone ja suuri palju.. Eli täysin valmiit tilat juuri urheilujoukkuetta varten.

-Jos Sport tilat ostaa niin minä nostan hiivan. Kyllä juttu on niin, että ensin maksetaan velat pois ja jos rahaa jää niin sillä voi sitten tehdä mitä lystää. Kysymys on meidän veronmaksajien rahasta. Ota yhteys Kari G:hen, se tietää, sanoi vaasalainen.

Huhu kulkee
Yleensä huhut eivät synny tyhjästä. Jos huhu pitää paikkansa, on kysymys melkoisesta kusetuksesta Sportin taholta. Huhu on kuulemma kiirinyt jo niin monen korviin, että Sportilta edellytetään huhun kumoamista, jos se ei pidä paikkaansa.

Tässä on nyt oiva tilaisuus lähetellä sähköpostia valtuutetuille. Valtuutettujen sähköpostiosoitteet löytyvät tästä linkistä.

Voit lähettää aiheesta myös anonyymiviestin, joka kadottaa lähettäjätiedot 100 prosentin varmuudella. Kirjoita osoitekenttään osoiteeksi: wanha@vaasalainen.com ja lähettäjän paikalle vaikka: anonyymi@anonyymi.com Huomaa että meiliä ei voi lähettä .fi loppuisiin osoitteisiin.
Anonyymisti

Lisäys 30. kesäkuuta 2005

HT Vaaan Sport Oy:stä otettiin yhteyttä ja vakuutettiin, että seuralla ei ole mitään tekemistä Aaltopuiston saunan kanssa. Kysymyksessä saattaa olla Junior Sport tai FC Sport.

Vaasalainen

99 kommenttia:

  1. Anonyymi6:51 ip.

    Olen tänään lähettänyt kaupunginvaltuutettu Marjatta Vehkaojalle seuraavan anonyymiviestin tämän saitin kirjekuvaketta klikkaamalla.

    Marjatta Vehkoja

    Jätit kh:lle eriävän mielipiteen ja olit sitä mieltä, että mikään urheiluseura ei voi olla niin tärkeä, että sen toimintaa tuetaan kaupungin lisäbudjetilla.

    Olet kaupunginhalliatuksen ainoa Mies.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi7:23 ip.

    Jos huhu pitää paikkansa niin jonkun p. kastuu.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi8:17 ip.

    Vaikea kuvitlla, että sportin porukka olisi noin härskejä.
    Kannattaja

    VastaaPoista
  4. Anonyymi8:24 ip.

    Miksi muut vaasalaiset urheiluseurat ei tee mitään?

    Vepsullakin olisi kokoonsa ja maineeseensa nähden jotain sanottavaa, vai painaako Vepsunkin mainetta palkkaturvan maksamat pelaajapalkat?

    Kävikö nyt niin, että urheilulla valtuustoon päässeet maksoivat äänestäjileen velkansa?

    VastaaPoista
  5. Anonyymi9:31 ip.

    Hierottinpa saunakauppoja tai ei tämä velkojen anteeksianto Sportille on mielestäni vähintäänkin arveluttavaa, epäoikeudenmukaista, kammottavaa...

    Tämä kaikki todellakin maksetaan MEIDÄN(!!!) eli veronmaksajien rahoista. Missä tässä kaupungissa oikein on prioriteetit!!

    Terveydenhoito on huonolla jamalla, opetustoimi kamppailee riittämättömien varojen kanssa (vain muutaman mainitakseni). Jos tällaiseen peliin ruvetaan niin annetaan rahat mieluummin köyhille ja sairaille ja palkataan lisää kouluavustajia, koska heitä tässä kaupungissa TODELLA tarvitaan.

    Ei mikään urheiluseura voi olla näin tärkeä, että kävelee peruspalveluiden yli! En todellakaan halua, että näin veromarkkani käytetään, tosi hävytöntä. Juuri tästä syystä en ikinä äänestä kokoomusta!! HYI!

    VastaaPoista
  6. Anonyymi9:56 ap.

    Mitä maksaa raviradan ylläpito? Kuka maksaa Kuka maksoi velat, joilla raviardan valot hommattiin? Kenenkä hevosia siellä trenataan? Vaasalaisten?

    Aivan erinomainen kysymys. Lähetän sen virastopäällikkö Antti Lahtiselle ja pyydän vastausta tänne. Jos sitä ei tule niin muutkin voivat pyytää kunnes vastaus saadaan.

    antti.lahtinen(at)vaasa.fi

    Virkamiaes tuskin voi kieltäytyä vastaamasta kuntalaisten kysymyksiin.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi10:27 ap.

    Minä varaan seuraavan kysymyksen itselleni ja lähetän sen Marjatta Vehkaojalle: Marjatta voi vastata täällä_

    marjatta.vehkaoja(at)netikka.fi

    "Millä rahoilla pyörii Vehkaojaa lähellä oleva Sateenkaaritalo ja uusi Jansson-säätiön narkkaritalo Kirvesmiehenkadulla? Kuka antoi tontin rakennnukselle joak vielä oli puisto?

    VastaaPoista
  8. Anonyymi10:53 ap.

    Kylläkai viimeistään nyt kuntalaisten pitäisi huomata millaisia lehmäkauppoja, kabinettisopimuksia ja "kättä päälle ja siitä hiljaa jätkät"-sopimuksia Vaasassa tehdään.

    Erityisesti urheilu on se alue, jolla kaikenmaailman kolporatöörit mellastavat. Avoin keskustelu ja se, että virkamiehet ja luottamusmiehet vastaavat kuntalaisille, on ainoa keino luottamuksen palauttamiseksi.

    VastaaPoista
  9. Anonyymi12:07 ip.

    Jos tuo huhu pitää paikkaansa niin tässähän on syttymässä sota.

    VastaaPoista
  10. Anonyymi12:26 ip.

    Tuo huhu Sportin saunasta Neekerikylään on täysi uutisankka. Tämän saitin uskottavuutta syö jos se täysin perättömiä huhuja alkaa julkaista.
    Tämä ei ole ankka:
    Kun kaupunki myi maata Vaasan Golf Oy:lle pari vuotta sitten laajennukseen niin hallituksen pj: na ja osakkeenomistajna oli firmassa Kouhi.

    Valtuustokäsittelyssä hän itse äänesti kaupan puolesta ja kävipä vielä sanomassa, että (kulisseissa junailemansa) maan hinta oli niin alkainen, että kun puut radoilta kaadettiin niin puiden myyntihinta oli korkeampi kuin maasta maksettu hinta. Tämän näin TV:stä!

    Näin niitä osakeyhtiömuotoisia "urheiluseuroja" avustetaan... Paljonko on yleisöä ja urheilijoita Golf-kentällä osakkeenomistajien lisäksi?

    Sport on vähän eri juttu...koska joutuu makselemaan hallin käytöstä n. 170 000 vuodessa! (siis junnut ja edustus yhteensä)

    VastaaPoista
  11. Anonyymi1:39 ip.

    Blogi ei ole mikään moneen kertaan tsekattu Virallinen Lehti. Kyllä huhut kuuluvat blogiin kuin nenä päähän.
    Tuo huhu oli esitetty hyvin kiltisti ja kirjoittajakin epäilee asiaa. Ei se mitään uskottavuutta syö.

    Sitäpaitsi vielä on selvittämättä hierooko joku muu Sport kauppoja kuin HT Sport Team.

    Tämä onb hyvä blogi.

    VastaaPoista
  12. Anonyymi2:10 ip.

    Sportin hallimaksut ovat tietenkin aivan omaa luokkansa (ja tulevat ollakin) kun myös jäähallin rakentamisen ja ylläpidon kustannukset ovat aivan omaa luokkaansa.

    Raviradan kustannukset ovat siitä vain murto-osa, kun suuri osa työstä on tehty talkootyöllä raviyhdistyksen toimesta. Raviradan osalta kustannukset syntyvät lähinnä maa-alueen vuokrasta ja valaistuksesta.

    Ja lisäksi pitää muistaa, että raviurheilu maksaa Suomessa veroja yhteiskunnalle kymmeniä miljoonia euroja vuodessa ja vain ani harva hevosenomistaja saa takaisin palkintorahoja enemmän kuin mitä hevosen pidon kustannukset ovat.

    Myös raviurheilun työllistävä vaikutus on mittava, tuhansia työpaikkoja. Ja Akseli Lahtisen kaltaiset huippuohjastajat maksavat tuloveroja varmasti enemmän kuin koko Sportin joukkue yhteensä pelipalkkioista saamistaan korvauksista.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi3:20 ip.

    Raviyhdistyksen saama tuki Vaasassa on käytännössä siinä, kun kaupunki vuokraa raviradan maa-alueen 500 eurolla per vuosi , joka on varmasti paljon vähemmän kuin mitä maa-alueesta voisi saada rakentamalla siihen korkeita kerrostaloja.

    Oleellista tässä ei ole kuitenkaan raviharrastajien saama tuki verrattuna esim. Sportin saamaan tukee ensin ökykalliin jäähallin rakentamisen kautta ja sitten päälle nämä ikuiset kymmenien tuhansien velka-armahdukset, joille ei näy loppua.

    Oleellista tässä on nyt se, millä innokkuudella tämän palstan ylläpitäjä (HW=Heikki Werneri) syttyy kun joku toinen keksii ottaa jäähallin vertailukohdaksi raviurheilun. Tällä tavalla palstan ylläpitäjä osallistuu Vaasan kehittämiseen. Kepulainen raviurheilu ja maajussien hevoset pois Vaasasta.

    Itse olen pelkkä raviharrastaja ja paljasjalakinen vaasalainen . En omista hevosta. Harrastukseni rajoittuu Vaasan raviradalle juoksevien hevosten pelaamiseen. Surkeatasoinen vaasalainen jääkiekko ei kiinnosta minua pätkän vertaa.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi3:47 ip.

    Seinäjokelainen hevonen voitti eilen Italiassa 130 000 euroa. Tiedossa mahtavat verotulot Seinäjoelle. Melkein saman verran mitä Heikki Kouhi sijoitti velka-Sportiin. Lukekaa tämän palstan kateellisten jääkiekkofanien kirjoituksia, niin ette enää ihmettele miksi Seinäjoki kasvaa ja menee eteenpäin ja miksi Vaasa taantuu samaa vauhtia. ;)

    VastaaPoista
  15. Anonyymi6:02 ip.

    Huhut ja juorut ovat kaikkien blogien ydinmehua. Esimerkiksi yksi maailman suosituimmista blogeista eli Drudge-report tuli yhdessä yössä maailmankuuluksi julkaistuaan tiedon Bill Clintonin ja Monica Lewinskyn suhteesta.

    Vaasalaisia-blogi tuskin lisäisi kovinkaan paljon käyttäjäkuntaansa vaika julkaisisi T. Osalan uuden tyttöystävän nimen.

    Sen sijaan käyttäjäkunta saattaisi nousta kovinkin suureksi jos bloginpitäjä julkaisi tietoja vaikkapa vaasalaisten luottamusmaiesten ja virkamaiesten virolaisista rakastajaattarista tai luettelon niistä vaasalaisista. joatka ovat saaneet ilmaisen sorakuoarman koneurakoitsijoille tekemistään palveluista.

    VastaaPoista
  16. Anonyymi6:22 ip.

    HT Sportin yhdistäminen huhuun Sportin kiinnostuksesta Aaltopuiston saunaan tuntuu pelkältä satumalta. Tunnen huhun hyvin.

    Sen todellisena syynä on alueen asukkaiden pelko siitä, että jos (Sport tai muu urheilujoukkue) saa saunan haltuunsa niin alueen rauha järkkyy.

    Jokainen joka on nähnyt sikailevia futis/jääkiekko- tai muita urheilevia örveltäjiä ymmärtää heti mistä on kysymys.

    VastaaPoista
  17. Anonyymi9:05 ip.

    Olisi mukava tietää mikä Sport saunakauppoja hioo? Olisko sittenkin Vepsu?

    VastaaPoista
  18. Anonyymi8:32 ap.

    En ymmärrä mitä imagolla tarkoitetaan Sportin yhteydessä. Ainoa imagoasia, joka tulee mieleen, on tuomarin ja katsojien päälle kuseskelevat Sportin fanit.

    Ei kai kukaan muu kuin uudeleenvalintaansa ajava kunnanvaltuutettu tosissaan väitä, että jollakin II-luokan jääkiekkojoukkueella olisi jotain merkitystä kaupungin imagon kannalta.

    Kaupungin imago lähtee siitä, että kaupungissa on riittävästi työpaikoja, terveydenhoito on kunnossa, lasten päivähoiato on järjestyksessä, julkinen liikenne pelaa, virkistysalueita ja kuntoliiikuntapaikkoja on riittävästi, että kaupunkiin on helppo tulla kaikilla kulkuvälineillä, että veroäyri on kohtuullinen, että omakotitontteja riittää ja niin edelleen.

    Se että kaupungissa on alemmantason lätkäjoukkuen on arvolistalla alimmaisena.

    On aivan yksi lysti mitä karvalakkibaareissa puhutaan. Sillä porukalla ei kaupunkia rakenneta.

    VastaaPoista
  19. Anonyymi8:43 ap.

    HT Vaasan Sport Oy:n mainetta ollaan nyt oikein joukkovoimalla lokaamassa Vaasan Sport ry:n vanhojen velkojen takia.

    Nyt vielä tällainen tuulesta temmattu saunajuttukin!

    Saako löytyä lyödä? On kovin raukkamaista kun ensiksi rehdissä tappelussa joku on pudonnut kanveesiin niin muiden takaa tilannetta seurannut tulee ja potkaisee tajutonta. Tältä "vaasalaisen" hyökkäys Sportia vastaan tuntuu.

    Kuntayhtymän problematiikan avaaminen olisi kyllä paikallaan. Miksi yleisön hallin vetävä järjestäjä ei saa latiakaan hallimyynnistä?

    Voisikohan syytä haeskella herrojen Gästgivars/Rauhala junailemasta hallimyyntimonopolista? Kun kuntayhtymän hallituksen jäsenelle - upporikkaalle Lars Gästgivarsille annettiin monopoli Botniahallin myyntiin , niin pakkohan oli "kilpailuttaa" myös jäähallin myyntioikeudet.

    Hallien myyntioikeuksien lipuminen pois tilaisuuksien järjestäjiltä on vienyt Vaasasta pois lukemattomia suurtapahtumia.

    Useissa tapahtumissa, esim uskonnolliset kokoukset, puoluekokoukset, tilaisuuden järjestämisen talous nojatuu oheismyyntiin koska pääsymaksua ei voi periä.

    "Sportin tukeminen" johtuu siis peustavaa laatua olevista rakentellista virheistä ja epäoikeudenmukaisuuksista. Mikään muu urheiliseura Vaasassa tai Suomessa ei joudu toimimaan tuollaisilla ehdoilla!
    On se kivaa hommata yli 100 000 asiakasta tupan ja muut ne sitten rahastavat!

    VastaaPoista
  20. Anonyymi8:53 ap.

    Miksi tätä asiaa on niin vaikea käsitellä periaatteelliselta kannalta. Periaate on yksinkertainen: Kaikkia seuroja on kohdeltava samalla tavalla ja mikään urheiluseura ei ole sen väärti että se ajaa kuntqalaisten peruspalveluiden ohitse.

    VastaaPoista
  21. Anonyymi9:02 ap.

    Aivan:

    Sport, Kiisto, Vasama, VPS, Toverit, VUS, Raviyhdistys samalle viivalle. Samat vuokrat tiloista, samat vuokat junioreille, samat ehdot omien tilaisuuksien myyntioikeuksista.

    Vain tästä lienee nyt kyse!

    VastaaPoista
  22. Anonyymi9:21 ap.

    Sportin asia herättää automaattisesti ajatuksen siitä, että kunnanvaltuutetut on pantava tarkkailuun. Heille on viestittävä,mitä mieltä kuntalaiset ovat.

    VastaaPoista
  23. Anonyymi1:11 ip.

    On oikeastaan vain yksi fakta ja se on, että Sport on jättänyt velvollisuutensa täyttämättä uskoen siihen, että "kyllä asia jotenkin järjestyy".

    No, tarkkaan ottaen on toinenkin fakta ja se on se, että Sport on saanut erityiskohtelun, joka ylittää kaikki kohtuuden rajat.

    Kaikki muu onkin sitten silkaa toiveajattelua, spekulaatiota, haaveita, täyttymättömiä toiveita ja silkkaa ja jatkuvaa jossittelua.

    "Täti olisi setä, jos tädillä olisi munat"

    Mikä se on se imago, joka syntyy joukkueesta, joka jättää maksunsa maksamatta ja junnaa vuodesta toiseen samassa pisteessa, ja mikä merkitys olisi sillä jos joukkue pääsisi ylempään sarjaan?

    Miten se vaikuttaisi terveyskeskuksessa vuoroaan odottavan asemaan tai yksinhuoltajan elämäään, joka yrittää saada päivähoiatoipaikan mahdollisimman läheltä työpaikkaa.

    On täysin käsittämätöntä jos kaupungin lisäbudjetilla tuetaan kahta-kolmeakymmentä nuorukaista, jotka huitoisivat mailoillaan ilmaiseksikin omaksi ilokseen.

    VastaaPoista
  24. Hyvä keskustelu,

    mutta nyt on aivan pakko vetää takaisin. Soitin Kari Greville Osuuspankkiin ja hän sanoi, että mistään Sporteista ei ole oltu yhteydessä pankkiin, eikä muistakaan urheiluseuroista, vaikka tietolähteeni näin vakuutti.
    Grev muisti olleensä saunasta yhteydessä Kiistoon joskus kymmenen vuotta sitten.

    Grevin mukaan sauna on myynnissä Mäntylä&Tågilla ja se sopisi hyvin urheilueuran käyttöön.

    Onko siis jotain anteeksipyydettävää?

    Mielestäni ei. Blogien "ydinmehua ovat huhut ja juorut" niinkuin joku kirjoitti. Tällaista hienoa keskustelua tuskin olisi syntynyt ilman ko. huhua.

    Sitäpaisi viimeistä sanaa ei ole vielä edes sanottu. Kukaan ei ole vielä pystynyt analysoimaan sportsyndroomaa kovin syvällisesti. Sitä odotellessa...
    "vaasalainen"

    VastaaPoista
  25. Anonyymi9:59 ap.

    Hei!
    Sanomalehti Pohjalaisen 28.06.-05 mukaan kaupunginhallituksessa tehty
    uusiesitys osakeyhtiö Sportin velkojen anteeksi antamisesta syntyi
    kaupunginjohtaja Lumion ja KH:n puheenjohtajan Kouhin yhteisellä
    valmistelulla.
    Kuntalain mukaisesti, jos luottamushenkilö on ollut valmistelemassa, tai
    päättämässä aiemmin asiaa, josta päätetään luottamuselimessä, niin tällöinen
    henkilö on jäävi asiakohdan käsittelyyn.
    Hänen tulee poistua kokoussalista asiakohdan käsittelyn ajaksi.
    Joten jos joku Vaasan asukas tekee asiasta oikaisuvaatimuksen, on asia
    käsiteltävä uudelleen.

    Terveisin HL

    VastaaPoista
  26. Anonyymi10:25 ap.

    Kiitti vaan
    Tuo oikaisuvaatimushan ratkaisisi koko ongelman, niin luulen. Uusintakäsittelyssä valtuutetuilla olisi tyylikäs paikka tehdä uusi ja demokraattisempi esitys tai päätös.

    VastaaPoista
  27. Anonyymi10:53 ap.

    Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  28. Anonyymi11:01 ap.

    Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  29. Anonyymi11:06 ap.

    Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  30. Yllä olevat kolme viestiä on poistettu, koska ne täyttävät herjauksen tuntomerkit ja kohdistuvat nimeletä mainittuun henkilöön.
    Viestin lähettäjä esiintyy anonyyminä.

    VastaaPoista
  31. Anonyymi11:23 ap.

    Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  32. Anonyymi1:57 ip.

    Olen tänään lähettänyt Kiiston puheenjohtaja JOrma Kivimäelle seuraavan sisältöisen veistin:

    Jorma Kivimäki
    vaasalaisia-kaupunkiblogissa keskustellaan Sportin saamasta erityiskohtelusta.
    Keskustelukommenteissa on myös ratkaisu siihen, miten seurat saadaan samalle viivalle. Rtkaisu on oikaisuvaatimus. Käy katsomassa.

    jorma.kivimaki(at)pp3.inet.fi

    VastaaPoista
  33. Anonyymi12:07 ap.

    Kivimäeltä voisi samalla kysyä onko hän sitä mieltä että on oikein, että kaikki Kiiston alle 18-vuotiaat saavat harjoitella täysin ilmaiseksi ja että Kiiston edustusjoukkue saa nimellistä korvausta vastaan pelata Liigaa hyvissä tiloissa sekä vielä rahastaa oman yleisönsä
    SAMALLA kun eräs toinen kaupungin urheiluseura, joka myös tekee juniorityötä ja harrastaa edustusurheilua, joutuu maksamaan tilojen käytötsä n 170 000 €/vuosi eikä saa itse rahastaa yleisöään oheismyynnillä?

    VastaaPoista
  34. Anonyymi10:49 ap.

    Jos kaikki täällä esitetyt tiedot pitvät paikkaansa, niin kaupungin ja urheiluseurojen välinen suhde on syvältä.

    Ns. kissa täytyy nostaa pöydälle ja asiaan on saat6ava selvyys- Kysymys on paitsi kuntalaisten rahasta, myös demokraattisesta kohtelusta.

    Kaupunginvaltuutetut on saatava selvittämään asia perin pohjin. Taidankin lähettää tämän komenttiosuuden tekstit Kh:n puheenjohtaja Heikki Kouhille.

    heikki.kouhi(at)vaasa.fi

    VastaaPoista
  35. Anonyymi12:33 ip.

    e-demokratiaa
    Erityiskohtelusta osattomaksi jääneet urheiluseurat ovat kovasti nurisseet kohtelustaan. Oikaisuvaatimus muuttaisi kerralla tilanteen. Ajattelin auttaa tilannetta ja luoda valmis pohja, jonka jokainen voi lähettää tutulle urheilumiehelle tai -naiselle omalla nimellään ja omasta sähköpostiohjelmasta. Klikkaat vain Lähetä tutulle urheilupomolle
    ja lähetät viestin enteenpäin. Osoitekenttään kirjoitat tietysti vastaanottajan nimen. Tässä on esimerkin omaisesti Kiiston Jorma Kivimäki.
    Huomaa osoitteessa oleva (at) ja muuta se @-merkiksi.
    Besseervisser & Hakkeri

    VastaaPoista
  36. Anonyymi11:24 ip.

    Hyvä kayupuinginvaltuutettu!

    Minusta on epäoikeudenmukaista kun jääurheilun harrastajat ovat Vaasassa täysin eriarvoisessa asemassa muihin suosittuihin ja laajaa juniorikasvatusta tekeviin seuroihin ja urheilumuotoihin nähden.

    Kaupungin omistamissa tiloissa harjoittelevilta alle 18-vuotiailta ei peritä tilavuokria mutta Vaasan yli 80 %:sti omistamassa Jäähallissa peritään korkeita vuokria. Jääkiekon maksamat kustannukset tiloista nousevat vuositasolla yli 150 000 €:oon. Millään muulla paikkakunnalla ei Suomen suosituin urheilumuoto joudu moisia taksoja maksamaan.

    Muut vaasalaiset edustusurheilua korkeammilla tasoilla harjoittavat urheilumuodot saavat käyttää urheilupaikkoja nimellistä vuokra vastaan ja saavat aina pitää tilaisuuksiensa oheismyyntitulot itsellään.

    Jääkiekkoa Vaasassa pelaavan seuran oheismyyntitulot menevät pääasiassa toisten taskuihin.

    Hyvä valtuutettu, vaasalaisena veromaksajana ja kuntalaisena minä vetoan Sinuun, että tekisit voitavasi jääkiekon ja muun jääurheilun saattamiseksi tasavertaiseen asemaan muiden lajien kanssa.

    Etunimi Sukunimi
    ----------------

    Vapaaasti käytettävissä...
    Täältä löydät valtuutettujn sähköpostisosoitteet
    http://netikka.net/vaasalaisia/valthtml.htm

    VastaaPoista
  37. Anonyymi12:02 ip.

    Mielestäni jääkiekkoilijoita on tuettu jo ihan tarpeeksi rakentamalla heille sika kallis hieno jäähalli!

    VastaaPoista
  38. Anonyymi1:37 ip.

    Olen aivan tarkoitukselle pyrkinyt välttämään "pankin" räjäyttämistä, mutta pakko kai sekin on tehdä.

    Kuntalaisten on viimein saatava luotettava selvitys siitä, mitä kaupunginteatterin, kaupunginorkesterin Pohjanmaan Museon ja Kuntsin nykyataiteen museon ylläpitäminen sekä koko urheilu sektori kenttähenkilökunan palkkoja ja latukoneiden bensiiniä myöten, maksaa vaasalaisille veronmaksajillae.

    Ei siis mitään vertailua vaan todelliset pennit jonoon.

    Samoin kuntalaisten on saatava luotettava selvitys siitä, mitä eri urheilulajit saavat suhteessa niiden harrastajiin. Se lienee ainoa järkeenkäypä peruste.

    Lajien suosion arvottaminen on hiukan vaikeata, koska lajien suosio vaihtelee. Joskus on jokin laji suositumpi kuin joku muu.

    VastaaPoista
  39. Anonyymi1:42 ip.

    Verottaja hakee Sportia konkurssiin. maksamattomia veroja on 89 000 euroa ¬ toissa
    kaudelta.

    VastaaPoista
  40. Anonyymi3:57 ip.

    Täällä on perusteltu Sportin surkeaa taloustilannetta korkeilla hallimaksuilla ja sanottu, että talousongelmia ei olisi, jos hallissa saisi pelata ilmaiseksi. Niinhän se on kaikilla ihmisillä, joilla on ongelmia rahan kanssa. Ongelmat poistuisivat, jos heille annettaisiin oikeus hakea kaupasta tavaraa ilmaiseksi. Elikkä miksi te ette hyväksy sitä, että kaupunki perii käyttömaksua hallista, joka rakentaminen ja ylläpito ovat nielleet suunnattomasti veronmaksajien rahoja? ... Henkilökohtaisesti toivon, että Sport ajetaan konkurssiin ja tämä pelleily ja rahojen törsääminen loppuu.

    VastaaPoista
  41. Anonyymi4:43 ip.

    Aikooko Sport maksattaa pelaajien palkat Palkkaturvan avulla?

    VastaaPoista
  42. Anonyymi7:14 ap.

    Petri Heikkkisen hieno kolumni tämänpäivän Pohjalaisessa kertoo tarkasti, mistä Sportin kohdalla on kysymys.

    VastaaPoista
  43. Anonyymi8:36 ap.

    Jotenkin tuntuu siltä, että Sportissa on uskottu siihen, että jääkiekko on elämää suurempi asia ja että kaikki annetaan anteeksi kun vain huitoo tarpeeksi mailoilla.

    Armon aneleminen verottajalta on naurettavaa. Kyllä Sportin on otettava v astuu tekemisistään. Ei jääkiekko niin tärkeä asia maailmassa ole.

    VastaaPoista
  44. Anonyymi9:27 ap.

    Sportin porukka on elänyt kuin sika pellossa ja pannut haisemaan. Ovat ilmeisesti uskoneet siihen, että kaikki lankeavat Tamin jalkojen juureen.
    Nyt on tullut totuuden hetki.

    Sponsoreiden olisi viimesitään nyt mietittävä myös omaa imagoaan.

    Kiinnostavaa olisi myös tietää, mikä osuuss "aurinkokuninkaalla", Rautaisella Perämiehellä", "Kaikkiaen Kiekkoilijoiden Isoäidilla" ja "Ajatusten Kyrönjoella" on Sportin surkeaan tilaan.

    VastaaPoista
  45. Anonyymi9:31 ap.

    Juhani Tamminen
    juhani.tamminen(at)eurotam.com

    Pitäisikö lähettää meili?

    VastaaPoista
  46. Anonyymi9:43 ap.

    Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  47. Anonyymi9:45 ap.

    Tami taitaa olla aika "noviisi" toimitusjohtajana. Se myös ihmetyttää että edellisen kauden raskaasti tappiollisen kauden tj sai jatkaa. Yleensä tj lentää kun uusi palkataan tilalle jos on mennyt päin p:tä. Ei kai Sport mikään suojatyöpaikka ole epäonnistuneille markkinointimiehille? Haukkuuko edes palkkansa?
    Rysä kalastaa huonosti jos perä on auki...

    Eli olisiko aika katsoa organisaatiotakin ja vettä johtpäätöksiä. Oy:n prinsiipit ovat yleismaailmallisia. Tulojen pitää kattaa menot...

    VastaaPoista
  48. Anonyymi9:51 ap.

    Jos Sport menisi konkurssiin niin

    1) Kuntayhtymän tulot jäähallista romahtaisivat ja se joutuis sopeutumaan uuteen talosutilanteeseen > seuraava jääkiekkoseura saisi aloittaa aivan toiselta vuokratasolta

    2) Ravintolayhtiö menisi myös konkurssiin jos ei enää yleisöä olisi > jatkossa tapahtumajärjestäjä voisi itse rahastaa yleisönsä ohiemyynnillä

    3) Sportin kaikki velat kaupungille tulisivat hoitoon kerralla, eikä mitään poliittisia päätöksiä tarvittaisi

    SUMMA SUMMARUM: Eikö tähän lopputilanteeseen voitasi mennä myös ilman konkurssia?

    VastaaPoista
  49. Anonyymi9:51 ap.

    Mottoni on:

    ”Rahat takaisin ellette ole tyytyväisiä”

    - tarjoan asiakkailleni räätälöityjä koulutus- ja valmennusratkaisuja

    - avainsanat ovat valmentaminen ja räätälöinti

    - asiakas on kuningas ja minä olen aurinkokuningas

    - näin yksinkertaista tämä on

    Lainaukset on Tamin omalta kotisivulta:

    http://www.eurotam.com

    Varjokuningas

    VastaaPoista
  50. Anonyymi10:07 ap.

    Vaasan Sportin omalla sivulla/uutiset ei ollut tänään aamulla (10.05) mahdollisesta konkasta mitään tietoja.

    Eikö seuran tiedottaminen pitäisi olla mahdollisimman läpinäkyvää?

    Fani ja pian exfani

    VastaaPoista
  51. Anonyymi11:25 ap.

    Joku kysyi kuka saa Vepsun matseista oheismyyntituotot. Vastaus lienee Vepsun juniorit, kuten aina ennenkin. Sport on julkisesti ilmoittanut halunsa viedä omilta junioreiltaan myyntioikeudet. USKOMATONTA TAMMINEN!

    VastaaPoista
  52. Anonyymi12:10 ip.

    Sportin on nyt nopeasti osoitettava itsensä varattomaksi ja perustettava uusi seura ja aloitettava sama peli alusta.

    VastaaPoista
  53. Anonyymi2:13 ip.

    Kusetukselle pitäisi saada loppu, jotta uskottavuus säolyisi. Tämä koskee kaikkia osapuolia.

    VastaaPoista
  54. Anonyymi12:17 ap.

    "Kypärä kiertää"-kampanjan lanseeramisen aikoihin Sport-johdolla oli jo täysin tiedossa seuran taloudellinen ahdinko ja se, että liigakelpoisuus olisi play-offsien voittamisenkin jälkeen täysin utopistinen ajatus.

    Silti rahat kerättiin hyväuskoisilta yrityksiltä ja ennenkaikkea meiltä faneilta, jotka hyväuskoisina uskoimme Tammisen huijauksen! Toisin sanoen, tähän mennessä Sport on vaatinut junioreiltaan myyntioikeuksia pois, saanut valtavat velat anteeksi kaupungilta, kusettanut kannattajiaan ja yhteistyökumppaneitaan ja vielä pitäisi hallimaksuja alentaa! TAMMINEN ULOS VAASASTA!

    VastaaPoista
  55. Anonyymi12:52 ap.

    Onpa sitkeää väkeä -nostan hattua - Sportilaiset kun jaksavat ponnistella tuollaisilla ehdoilla.

    Maksaa nyt ökyvuokria ja samalla katsella vierestä kun muut kahmaisevat 400000 €:n myyntitulot heidän hallin houkuttelemiltaan katsojilta!

    Aika moni löisi hanskat tiskiin - minä ainakin! (mitä muuten silloin tapahtuisi= velat jäisivät maksamatta - niin sairaalle Kuntayhtymälle kuin verottajallekin).

    Jonkinlaista tasapuolisuutta täytyisi seurojen olosuhteissa olla.

    VastaaPoista
  56. Anonyymi8:32 ap.

    Ensimmäinen suuri päätös tilanteen selvittämiseksi on lopettaa kuntayhtymä ja irtisanoa sen työntekijät. Sen jälkeen voidaan katsoa keitä tarvitaan ja heidät voidaan palkata vanhoina työntekijöinä.

    Kaikki sellaista tuplatyötä tekevät,jotka voidaan korvat kaupungin urheilutoimessa työtä tekevillä, irtisanotaan.

    Kaupunginvaltuutettujen on nyt aivan pakko selvittää koko löyhkäävä läjä perin pohjin.

    VastaaPoista
  57. Anonyymi8:48 ap.

    Nyt pitäisi jonkun tietävän kertoa mikä on jääurheiluhallin todellinen käyttöaste, paljonko hallissa on suorittavia työntekijöitä, paljonko pomoja ja luotettava arvio siitä, miten paljon henkilökunnalla on töitä.

    Turhasta ei kannata maaksaa.

    VastaaPoista
  58. Anonyymi11:06 ap.

    Johtaja Keijo Ullakko (virkavapaalla)
    vs. johtaja Leena Ollila
    talouspäällikkö Päivi Tuominen
    hallimestari Jaakko Hyytinen
    myyntipäällikkö Leena Ollila
    myyntisihteeri Hanna-Leena Halonen

    Lähes kaikki korvautusivat liikuntaviraston henkilökunnalla...

    Heidän palkaasummallaan voitaisiin alentaa jäähallin vuokria. Nyt niitä korotetaan säännöllisesti ja käyttöaste putoaa vaikka jäähallin aukioloaikoja on supistettu.

    Jäähallin käyttöaste on alle 50% - siis siistä ajasta kun se on auki ja henkilökunta paikalla!

    Eikö tuo halli rakennettu vaasalaisten liikuntapaikaksi?

    Kuntayhtymää ei tarvita yhtään mikinkään! Vaasa ottaa jäähallin hoitoonsa ja säästää rahaa. Mustasaari pitäköön Botniahallin - ja säästää.

    (Nythän jäähallista Vaasa omistaa n 82 % - Botniahallin omistus on 50/50).

    Minkään nimninen jääkiekkoseura ei voi koskaan toimia ylemmillä sarjatasoilla nykyisen kaltaisilla ehdoilla. Itse hallihan on maaan mainio.

    On verovarojen väärinkäyttöä pitää sitä huikeilla maksuilla vajaakäytössä! (eihän edes kouluilla ole enää varaa sitä käyttää!)

    Herätys valtuutetut - kun hallin on kerran rakennettu on se saatava käytöön - aamusta iltaan!

    (ja tietysti samanlaiset ehdot edusturheilijoille kuin muillakin kaupungin seuroilla -oli se sitten Oy tai ry-muotoinen)

    VastaaPoista
  59. Anonyymi1:22 ip.

    Ja´ha
    Nyt täällä on vasta päästy asiaan. Tuo tuplamiehitys tuntuu aika huikelta. Voihan olla että supistuksia pitäisi tehdä myös suorittavasta päästä.

    Jokainen kuitenkin ymmärtää. että valtuutetuilla tuskin tälläiseen päätökseen riittää rohkeutta. On paljon helpomaa nipistää vanhuksilta, lapsilta ja lapriperheiltä.

    Ja sitten. Menikö päätös myyntioikeuksista lain mukaan. Minulla on sellainen käsitys, että yksi kuntayhtymän hallituksen jäsenistä on sama kuin yrittäjä, joka myy hallissa.

    Oliko hän läsnä päätöstä tehteessä Menikö kaiki lain mukaan. Ja onko laki ja moraali sama asia?

    VastaaPoista
  60. Anonyymi1:28 ip.

    Onko tämä keskustelu vain huulen heittoa. Miksi ensimmäinenkään kunnanvaltuutettu ei ole osallistunut keskusteluun tai ainakin ilmaisuut, että tietää mistä täällä puhutaan.

    Big-B.

    VastaaPoista
  61. Anonyymi11:41 ip.

    Suurimmalle osalle valtuutettuja koko kuntayhtymäkuvio on täysin vieras. Siitä on kauan kun tuo outo rakennelma pystytettiin, eikä se ollut mitenkään helposti avautuva sillloinkaan.
    Valtuutetut ovat ehtinet vaihtuakin jonkin verran.
    Nyt on loiskiehunta käynnissä ja päätöksiä aletaan tehdä myöhemmin. On varsin ymmärrettävää etteivät valtuutetut (suurin osa heistä) lyö kantojaan lukkoon ennenkuin viralliset päätösesitykset ja selvitykset on nenän edessä.

    Valitettavasti muutama on jo rientänyt kantojaan populistisesti esittelemään. Heidän on vaikea muuttaa kantaansa vaikka mitä tulisi eteen jatkossa.

    En kaipaa sellaisten valtuutettujen kantoja täällä(kään)....

    VastaaPoista
  62. Anonyymi11:49 ip.

    "Jounille"
    Sikaheino halli on mutta se seisoo suurten vuokrien vuoksi puolet ajasta täysin tyhjänä...

    Suurin käyttäjä on ajettu ahdinkoon korkeiden maksujen ja puuttuvien myyntioikeuksien takia.

    Se on vähän sama asia jos uuden uimahallin pääsylipun hinnaksi pantaisiin vaikka 20 €. Ja Vaasan Uimaseuralta perittäsiin 100 000 € vuodessa maksuja lajin harjoittamiseen....
    Sikahieno hall kylläkin....

    VastaaPoista
  63. Anonyymi2:03 ap.

    Kaunkos uusi jäähalli on ollut käytössä? Kuutisen vuotta? Korjatkaa jos olen väärässä.

    Nykyisellään halli siis maksaa Vaasan Sport OY:lle noin 100 000 euroa vuodessa, kun keskimääräisesti mestisseurat maksavat hallistaan noin 20 000-30 000 euroa vuodessa. Mikäli Vaasan Sportilla olisi myyntioikeudet tapahtumien aikana se tekisi vuodessa noin 100 000 euroa. Tammisen mukaan kioskin liikevaihto olisi noin 400 000 euroa vuodessa, mutta kaikkihan ei toki ole voittoa koska pitäähän tavaraa ostaakkin.

    Toisin sanottuna, mikäli halli maksaisi vuodessa 50 000 euroa ja kioskeista saataisiin tuottoa 100 000 euroa vuodessa, se tekisi 900 000 euroa kuudessa vuodessa!

    Jokainen voi siis laskeskella, että JOS jäähallia koskevat asiat olisivat olleet alusta asti kunnossa, nykyisessä tilanteessa tuskin oltaisiin. Ymmärrän kuitenkin muiden Vaasalaisten kannan asiaan, sillä kyllähän jäähallin kustannukset ovat olleet koko ajan Sportin tiedossa ja olosuhteiden mukaan tulisi kuitenkin pärjätä.

    Painotan kuitenkin vielä, että Vaasan Sportin kaatumisesta tulisi todennäköisesti paljon suuremmat kulut kuin seuran "pelastamisesta" jäähallin hinnoittelua kohtuullistamalla. Seuran kaatuessa myös juniorikiekkoilu kärsisi, jäämaksujen noustessa reippaanlaisesti. Kuka enää edes haluaisi harrastaa jääkiekkoa Vaasassa?

    VastaaPoista
  64. Anonyymi7:46 ap.

    Kyllähän kuntayhtymän purkaminenkin jotain maksaisi. Voisiko joku viisaampi laskea hyödyn ja haitat?

    Penninvenyttäjä

    VastaaPoista
  65. Anonyymi12:59 ip.

    Onko kukaan laskenut paljonko kunnallisveroja on kertynyt Sportin maksamista palkoista (pelaajat + toimihenkilöt)? Ei kaikki ole pelkkää menoerää.

    VastaaPoista
  66. Anonyymi2:21 ip.

    Sport jupakka on saamassa mitä merkillisempiä kuvioita.

    Eilen keskiviikkona 5 vaasalaista luottamusmiestä kävivät painostusretkellä Mustasaaren luottamushenkilön kotona. Kyseinen
    Mustasaarelainen on Halli kuntayhtymän varapuheenjohtaja. Retkeen
    osallistui Håkan Nodrman, Heikki Kouhi, Aimo Pukkila ja 2 muuta.

    Retkeläiset vaativat että Halli kuntayhtymän johtokunnan tulee tehdä päätös jossa Mustasaari osallistuu Sportin avustamiseen.

    Muutoin varapuheenjohtaja ottaa vastuun sportin konkurssista.

    VastaaPoista
  67. Anonyymi6:07 ip.

    Lue yllöoleva tarkaanja mieti mitä se tarkoittaa, jos se on totta".

    Voisiko kommandoryhmää verrata mafiosoihin, SS-miehiin vai KGB:hen?

    VastaaPoista
  68. Anonyymi10:43 ip.

    Minusta tuo osoittaa vastuunalaista työskentelyä, jossa yritetään saada perustaa kuntoon, verovaroja säästöön ja toteuttaa valtuuston tahtoa (joka siis oli siis hyvän jäähallin rakentaminen vaasanseudun jääurheilijoiden käyttöön).

    Ainoat tahot, jotka tätä eivät tunnu ymmärtävän ovat vannoutuneet muiden urheilujlajien kannattajat.

    VastaaPoista
  69. Anonyymi10:53 ip.

    Aivan, mietipä tätä:

    Olisit juuri konkurssilta akordien avulla (myös kaupunki osallistui veromarkoin) selviytyneen huippu-urheiluseuran toimitusjohtaja ja itse aktiivisesti pyrkien saavuttanut aseman sellaisessa hallintoelimessä, jossa käsitellään kaupungin ykkösurheiluseuran vakanssista oman seurasi kanssa vakavasti kilpailevan yhtiön asioita.

    Tulisiko hetkeksikään mieleen, että eipä helpoteta liikaa pahimman kilpailjoiden asioita vaikka se oman kunnan kannalta olisikin järkevää.

    Aika monelle saattaisi tulla? Ainakin jos olisi vielä oma lehmä ojassa eli oamn seuran velkoja olisi tullut taattua tai jopa olisi siltä saatavia...

    Vaikka esteellisyys/jääviys ei ole kyseessä juridisesti niin moraalisesti saaattaisi hyvinkin olla. Mutta sehän vaatisi aimo annsota eetisyyttä... noista

    VastaaPoista
  70. Anonyymi11:00 ip.

    Eihän kyse ole mistään " Sportin avustamisesta" vaan jääurheilukeskuksen taksapolitiikan järkeistämisestä sellaiseksi että

    a) käyttöaste nousee

    b) tariffit ovat valtakunnallisesti vertailukelpoisella tasolla myös esim. Mestis/Liigatasolla


    Vaasallahan tätä tahtoa laajalti on mutta parilta vaalaisfutarilta ja Mustasaarelaisilta tahtoa on puuttunut.

    VastaaPoista
  71. Anonyymi12:13 ap.

    Sportin johdon ja kannattajien taktiikka on ollut Laaksoharjun jälkeisenä aikana valehteleminen ja muiden syyllistäminen. Niillä on pärjännyt jonkin aikaa, mutta ei ikuisesti.

    Seuran taloudenpito on ollut surkeaa eikä se ole kenenkään muun kuin seurajohdon vika. Sport on oy-pohjainen, nelisen vuotta sitten viimeksi velkojiltaan valtavat summat pimittänyt seura, jonka on aika ottaa vastuuta tekemisistään.

    Sport on yritys, ei vaasalaisten rahoittama urheiluseura. Kun seuralla on tiedossaan hallimaksut ja oheismyyntituotto, ei se voi menojaan kasvattaa järjettömästi päämääränään utopistinen liigapaikka ja taloudellisen katastrofin jälkeen aloittaa lapsellista itkemistä.

    Ja kuten tälläkin palstalla on jo todettu, uskomattominta tilanteessa on se, että Tamminen on tosissaan haluamassa Sportin junioreilta tuloja pois! Yleisestihän urheiluseuroilla on tapana jakaa kaikki oheismyyntituotot junioreilleen. Junioripuolella ollaan varmasti tyytyväisiä...

    Koko episodi on vienyt ainakin itseltäni mielenkiinnon Sportia kohtaan. En voi toivoa seuralle etuja TAAS veronmaksajien rahoilla. Pelaajabudjetti nolliin, Tamminen pois, kaikki velat maksuun muutaman vuoden sisällä ja vaikka suomisarjaan pelailemaan, kunhan tätä riemua ei tarvitse jälleen maksattaa muilla.

    VastaaPoista
  72. Anonyymi2:10 ap.

    Edelleenkin tilanteeseen ollaan tultu ainakin osittain kuntayhtymän hinnoitelupolitiikan avustuksulla. Paras ja halvin tapa saada asiat kuntoon olisi järkeistää kuntayhtymän hinnoittelupolitiikkaa purkamalla kuntayhtymä. Saataisiin jopa halli kapasiteettinsa mukaiseen käyttöön.

    Yksinkertainen totuus on että kuntayhtymä ja vaasalainen kiekkoilu eivät mahdu enää samaan kaupunkiin. Toinen olisi tilanne jääkiekkorintamalla jos asian eteen olisi tehty jotain heti kuntayhtymän perustamisen jälkeen.

    VastaaPoista
  73. Anonyymi8:44 ap.

    Juniorit tarvitsevat myyntituloja Mestis-otteluissa sen takia että Kuntayhtymän perimät hallivuokrat ovat niin korkeita!
    On erittäin vastenmielistä olla juniorivanhampana kioskimyyjänä kun haluttaisi katsoa peliä. Tämä vain sen takia että Vaasan 18-vuoitaiden ilmaiset harjoitusvuorot eivät jostain syystä koske jääuheilua!

    Junioreiden, Sport Oy:n VLK:n ja KoMun vuokrat alas. Luistelemista ja viihdytystä varten halli rakennettiin!

    VastaaPoista
  74. Anonyymi8:49 ap.

    Hei,
    aivan teoreettinen kysymys:

    Pystyyykö Vaaan talousalueen väestömäärä pitämään pystyssä mestis- tai liigatason joukkueen näillä katsojamäärillä ilman kunnan tuntuvaa avustusta?

    Luulen, että esim. Vepsu tulee kertomaan pian vaikuksistaan. Viime keskiviikon Vepsun matsissa oli ilmoituksen mukaan 1472 katsojaa kun vastaavassa liigamatsissa olisi ollut yli 3000.

    VastaaPoista
  75. Anonyymi8:57 ap.

    Olen lukenut tätä palstaa kuin Piru Raamattua. Alkuasetelmahan oli se, että Sport on panemassa rahojaan Aaltopuiston saunaan, jonka seura kielsi.

    Nyt esille tuleeen venkoilun perusteella sekin saattaa pitää paikkaansa.

    Löytyisikö sporttia lähellä olevista edes yksi rehellinen ihminen?

    VastaaPoista
  76. Anonyymi10:36 ap.

    Turha tähän Vepsua on vetää mukaan. Seurahan teki positiivisen taloudellisen tuloksen viime vuonna ja on selvästi ilmoittanut etenevänsä talouden ehdoilla. Siellä taidettiin oppia kerrasta, Sport uusii virheitään turhan nopeaan tahtiin.

    Vaasan talousalueella voi pelata mestistä, mutta tällaisia Tammisen "kaikki tai ei mitään"-kausia ei tietenkään voi jatkossa toteuttaa. Vepsun tämän kauden budjetilla voisi pelata veikkausliigaakin. Pelaajien palkkataso lajien välillä on Suomessa valtava.

    Itse näen molemmat seurat ensisijaisesti kaupunkimme nuorten kasvattajina. Huipulle pyrkiminen ja päättömien unelmien tavoitteleminen ei saa tuhota näitä perinteikkäitä seuroja. VPS aloitti panostamaan junioreihinsa ensitöikseen oman talouskatastrofinsa jälkeen yrittäen kasvattaa sieltä tulevaisuudessa pelaajia välttyäkseen suurilta palkkakustannuksilta. Sportin kannattaisi harkita samaa.

    VastaaPoista
  77. Anonyymi10:54 ap.

    Ei Sport mitään "Kunnan tuntuvaa avustusta" kaipaa : ainostaan muiden urheilumuotojen kanssa tasapuolisen kohtelun (lue myyntioikeudet omissa tilaisuuksissa, ilmaiset vuorot junioireille, edes maan keskitasoa olevan vuokran hallista edustusjoukkuelle - mieluiten kuitenkin sama vuokra kuin esim Liiga-Lentikselle tai Liiga/Divarifutikselle, tasapuolisuuden nimissä!)

    VastaaPoista
  78. Anonyymi11:41 ap.

    Lähettäkää tästä keskustelusta terkkeuja Leena Ollilalle kuntayhtymään. Leenan meiliosoite on:

    leena.ollila(at)vaasa.fi

    Minä lähetän ensimmäisen.

    Tässävielä url:
    http://vaasalaisia.blogspot.com/2005/06/hurja-huhu.html

    VastaaPoista
  79. Anonyymi11:41 ap.

    Liiga-lentispelaajat käyttää liikuntahalleja ja divarifutis pelaa talven kalliissa Botniahallissa käyttökelvottomalla matolla ja kesän olosuhteissa, joita voi verrata siihen että Sport treenaisi jäätiellä. Olosuhteista luonnollisesti pitää maksaa.

    VastaaPoista
  80. Anonyymi11:50 ap.

    Nopeimmin Leena Ollilan tavoittaa tällä meilillä:

    leena.ollila(at)botniarenas.fi

    Samalla voisi kysellä Leenan palkaa ja pohtia mitä sillä saataisiin aikaan. Meinaan vaan, että jutut suhteutuais oikein.

    VastaaPoista
  81. Anonyymi11:52 ap.

    Mutta onko kenelläkään vielä selvillä se mistä tämä keskustelu alkoi eli kuka on ostamassa saunaa vai onko kukaan oliko juttu pelkkä provo.

    VastaaPoista
  82. Keskustelun aloitus ei missään tapauksessa ollut provo. Se perustui luotettavalta vaasalaiselta saatuun tietoon. Ko. vaasalainen pystyi antamaan tietonsa tueksi jopa nimiä.

    Julkaisin tiedon tältä pohjalta. Seuraavana aamuna Sportin eadustaja soitti ja sanoi, että asia on tarkistettu ja että se ei pidä paikkaansa.

    Aaltopuiston sauna on myynnissä Mäntylä&Tågilla. Sieltä en ole enää asiaa kysellyt.

    VastaaPoista
  83. Anonyymi9:39 ap.

    Liiga-lentispelaajat käyttää liikuntahalleja ja divarifutis pelaa talven kalliissa Botniahallissa käyttökelvottomalla matolla ja kesän olosuhteissa, joita voi verrata siihen että Sport treenaisi jäätiellä.

    Näinhän se tietysti onkin eli LAJIKATEUS vainoaa Sportia.
    Väittääkkö joku kirkkain silmin, että sekä lentiksellä ja futiksella on Vaasassa huonot ja kalliit olouhteet!? Botnahallin viereen ollaan muuten juuri tekemässä lisäksi hiekkotekonurmikenttää futareille ja mattoa uusimassa futareiden toiveiden mukaan. Lisäksi jo suunnitellaan myös tekonurmen laittoa Hietalahden lämmitetylle kentälle. Futareiden ja lentiksen taksat ovat olemattomat verratttuna lätkään - ja saavat tietysti itse myyntitulot yleisöltään.

    VastaaPoista
  84. Anonyymi6:46 ip.

    Miten tänne kirjoittaneet aikovat toimia jatkossa? Vai onko puhti purettu jo täällä?

    Eikö todellakin pitäisi lähetellä valtuutetuille näitä mielipiteitä. Hyvä olisi jos ne olis myös täällä kaikien luettavina.
    Tämä on muuten ensimmäinen kerta Vaasassa kun on olemssa kanava jota kautta voi saada oma mielipide kaikkien tietoon ilman että toimittaja editoisi mielipiteen tuntemattomaksi ja tietysti päättäjien tietoon.

    Ne valtuutettujen meiliosoitteet oli sivulla: http://www.netikka.net/vaasalaisia/valthtml.htm

    VastaaPoista
  85. Anonyymi11:08 ap.

    Eihän tässä voi olla kuin "ylpeä" Vaasan saavutksista,sillä meillähän on millä mällätä. On konkurssi kypsä urheiluseura Sport ja samaan
    kastiin kuuluu myös turistipyydyksemme Wasalandia jossa käy jokunen vieras kesäisin.
    En sitten tiedä mitä näissä firmoissa on niin ihmeellistä kun niitä maksellaan kaupungin kassasta vuodesta toiseen.

    VastaaPoista
  86. Anonyymi1:16 ip.

    Eikö Sport oikeasti pysty sopimaan junioreidensa kanssa kioskimyynnistä (jos omilta junioreilta nähdään tärkeäksi saada tuloja pois)?? Miksi taistella Kuntayhtymää vastaan näin naurettavilla argumenteilla, kuten "kysykää Leena Ollilan palkkaa"? Sportin seurajohto ja kannattajat ovat antaneet todella lapsellisen kuvan itsestään tämän episodin aikana.

    ENTISENÄ sponsorina ikävöin Laaksoharjua hoitamaan seuraa tyylikkäästi. Onneksi Vaasassa on kuitenkin hienosti hoidettuja seuroja, jotka pelaavat sillä sarjatasolla millä tämän hetkiset resurssit riittävät eivätkä pyri ylöspäin veronmaksajien rahoillla ja joissa hommat hoidetaan talkootöinä eikä valittamalla.

    VastaaPoista
  87. Anonyymi8:29 ip.

    Olen seurannut suurella mielenkiinnolla palstalla olevia keskusteluaiheita, ja erityisesti tätä. Vastoin ilmeisesti yleistä käsitystä ainakin jotkut meistä valtuutetuista käyttävät aikaansa myös kaupunkilaisten ajatusten seuraamiseen monellakin eri rintamalla.

    Olemme myös kiitollisia suorista, asiallisista yhteydenotoista, koska tarkoituksena on kuitenkin tämän kaupungin peruspalveluiden kehittämiseen ja ylläpitämiseen. Ja nimenomaisesti niiden lakisääteisten peruspalveluiden, joita valtiovalta edellyttää kunnan ensisijaisesti järjestävän. Mikäli jaettavana on niukasti resursseja, on mielestäni itsestään selvää, että ne kohdennetaan lakisääteisiin velvoitteisiin.

    VastaaPoista
  88. Anonyymi2:45 ap.

    Hello there, I discovered your web site by the use of Google while searching for a comparable subject,
    your website got here up, it seems to be good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, just turned into alert to your weblog via Google,
    and located that it is truly informative. I am going to be careful
    for brussels. I will appreciate when you proceed this
    in future. Lots of folks shall be benefited out of your writing.
    Cheers!

    Visit my website :: phoenix criminal lawyer

    VastaaPoista
  89. Anonyymi12:21 ip.

    In fact when someone doesn't be aware of afterward its up to other users that they will assist, so here it takes place.

    My web blog dentalshout.com

    VastaaPoista
  90. Anonyymi1:38 ap.

    I couldn't refrain from commenting. Very well written!

    Here is my weblog; Workouts To jump higher

    VastaaPoista
  91. Anonyymi11:17 ip.

    Hi there just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the images aren't loading correctly. I'm not
    sure why but I think its a linking issue. I've tried it in two different browsers and both show the same outcome.

    Also visit my page - workouts to increase vertical jump

    VastaaPoista
  92. Anonyymi9:11 ap.

    If you are going for most excellent contents like
    I do, simply visit this web site daily for the reason that it offers feature contents, thanks

    My homepage ... www.nsppf.org.uk

    VastaaPoista
  93. Anonyymi10:14 ap.

    Valuable information. Fortunate me I discovered your website accidentally, and I'm surprised why this twist of fate did not came about earlier! I bookmarked it.

    Feel free to surf to my web page; workouts to improve vertical jump

    VastaaPoista
  94. Anonyymi1:51 ap.

    What i don't realize is in fact how you're now not really a lot more neatly-favored than you may be right
    now. You're very intelligent. You already know therefore considerably in terms of this matter, produced me personally imagine it from numerous numerous angles. Its like women and men don't seem
    to be interested until it is something to do with Lady gaga!
    Your individual stuffs nice. At all times deal with it up!


    Take a look at my page - http://babl.us/blogs/13805/20173/some-good-suggestions-to-use-to

    VastaaPoista
  95. Anonyymi1:13 ip.

    I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I'm not very internet smart so I'm not 100% positive. Any
    suggestions or advice would be greatly appreciated. Kudos

    Here is my blog post livingwaychristianfriendshipgroup.com

    VastaaPoista
  96. Anonyymi9:08 ap.

    excellent issues altogether, you just gained a new reader.
    What could you suggest in regards to your submit that
    you made a few days ago? Any certain?

    Look into my site :: how to dunk

    VastaaPoista
  97. Anonyymi1:16 ip.

    Attractive portion of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to say that I acquire actually loved account your blog posts.
    Any way I'll be subscribing on your augment and even I success you access persistently quickly.

    Feel free to surf to my web site - www.106racepark.com

    VastaaPoista